רנו קליאו 2018

image_pdfimage_print

רנו קליאו 2018

דמיינו שאתם טייסים המטיסים את רנו קליאו 2018.
כן, הדור הבא של הדגם הפופולרי מבית היצרנית הצרפתית מעניק לכם תחושת קוקפיט אמיתית.
לורנס ואן דן אקר (Laurens van den Acker) העומד בראש מחלקת העיצוב של חברת רנו אישר כי מבחינת עיצוב הפנים של הקליאו,
הדגם החדש יעשה צעד גדול קדימה, הרחק מהמודל של קליאו הנוכחית.

לטענתו, עד היום כאשר הלקוחות של רנו התבוננו על העיצוב החיצוני של רכבם, תגובתם הייתה וואו!
ללא ספק, הם היו נלהבים. אבל חלק מהלקוחות הרגישו שעיצוב הפנים לא תמיד שמר על אותה אחידות עם העיצוב החיצוני.
לפיכך רנו הייתה חייבת להבטיח שעיצוב הפנים של קליאו מודל 2018 לא ייפול ברמתו מהסטנדרטים הגבוהים של העיצוב הכללי.

איכות בנייה גבוהה במיוחד

רנו החליטה לשים דגש רב יותר על איכות הבנייה של קליאו 2018.
בהתאם לגישה זו, הקליאו החדשה מבטיחה שיפורים משמעותיים במראה ובתחושה,
תוך הקפדה על שימוש בחומרים האיכותיים ביותר שזמינים היום, ובטכנולוגיה של הדור הבא.

טכנולוגיות עדכניות

השינויים הצפויים בדור החדש של קליאו 2018 כוללים את המערכת הבידורית העדכנית ביותר.
מערכת זו, שהותקנה גם במודלים האחרים של רנו דוגמת סניק, קולאוס ומגאן, משלבת אינפורמציה ובידור על מסך בגודל 8.7 אינץ' וידועה בשם infotainment.

מבחינת עיצוב החוץ, הדור הבא של רנו קליאו יקבל השראה מהמגאן החדשה אבל החברה לא תסתפק בכך.
היא מתכננת לכלול בין מאפייניו של הדור החדש גם את הטכנולוגיות של מערכת הנהיגה האוטונומית.

מערכת היברידית קלה

הדור הבא של רנו קליאו אמור להכיל טכנולוגיה היברידית קלה, בדומה לזו המשמשת את הדגם Scenic MPV החדשה.
כוונת החברה היא להוסיף לקליאו הנעה חשמלית שתהפוך את הנסיעה לזולה יותר.

אך יחד עם זאת לא תפגע בעוצמת המנוע שתהיה חזקה דיה על מנת להבטיח רמות נמוכות יותר של פליטת פחמן דו חמצני.
עם זאת, נציגי החברה מדגישים כי הקליאו ההיברידית לא תהיה מכונית מסוג plug-in,
כלומר, PHEV – Plug-in Hybrid Electric Vehicle, כיוון שזו כבר תהיה יקרה מדי.

תכונות אווירודינמיות

בנוסף לטכנולוגיה ההיברידית הקלה, הקליאו הבאה תוכל לנצל חבילה של תכונות אווירודינמיות מתקדמות,
כמו אלו הנמצאות ברעיון העתידני ששולב ברנו Eolab. דגם ייחודי זה מסוגל להגיע לצריכת דלק נמוכה במיוחד בשיעור של 100 ק"מ לליטר.

הרעיון של Eolab כולל כמה מאפיינים שיעשו את דרכם אל המודלים החדשים של רנו:

עיצוב אווירודינמי מיוחד עם ספוילר קדמי פעיל. הספוילר הוא התקן שמסוגל להקטין את התנגדות הרכב לרוח,
תוך ניצול זרימת האוויר בסביבת הרכב במטרה להצמידו לקרקע ולשפר את אחיזתו בכביש.

צמיגים רחבים עם חתך נמוך במיוחד המאפשרים אחיזת כביש יוצאת דופן.

מדפים פעילים ואווירודינמיים (flaps) – טכנולוגיה שהושאלה מעולם התעופה ותפקידה לווסת את התנגדות האוויר בכנפי כלי הטיס באופן משתנה.