ניסאן GT-R

image_pdfimage_print

אם אתם נמנים על בני המזל שיכולים להרשות לעצמם רכב שנמכר בשוק הסופרקאר, אבל למעשה זקוקים למכונית עבור נהיגה יומיומית, אזי האפשרויות שלכם מוגבלות למדי. למרבה המזל, בעשר השנים האחרונות, אחת האפשרויות הטובות ביותר למכונית בסגנון זה היא הניסאן GT-R שמציעה ביצועים ברמה של מכוניות עתידנית – אבל במחיר זול יותר ממכוניות אלה. מה מציעה לכם ניסאן GT-R מבחינת הסגנון, עיצוב הפנים, הנהיגה, המנוע וערך ביחס למחיר?

סגנון

ניסאן GT-R נמצאת בשוק כעשר שנים, במהלכן כמעט ולא חלו שינויים במראה הרכב. למודל זה יש נוכחות מרשימה הודות למבנהו שעשוי מסיבי פחמן חזקים ולגלגלי הסגסוגת המאסיביים. אך הפרופורציות של הרכב מזכירות מכונית בעלת שתי דלתות. ב-GT-R זוג מושבים מאחור אך יש בה מספיק מקום לארבעה נוסעים.
למעט החלק האחורי שעלול לאכזב נהגים מסוימים, המודל הזה מצליח להיות נחשק מאוד בשוק המכוניות

אבזור ועיצוב פנים

ברגע שפותחים את דלת ה-GT-R מגלים עיצוב מתקדם וחדשני, עם ריפודי עור ושפע של אפשרויות טכנולוגיות. מהר מאוד תגלו שהעיצוב הגיוני למדי ומקל מאוד על השליטה ברוב הפונקציות של הרכב. פרקטיות היא אולי לא בדיוק הנושא שמטריד אתכם כשאתם מחפשים רכב בסגנון הניסאן GT-R, אבל מכונית זו הרבה יותר נוחה לשימוש ולנהיגה מכפי שאולי הייתם חושבים. יש בה מספיק שטח אחסון שיספיק לרוב הקניות שאתם עורכים, ואפילו לטיול סוף שבוע קצר.

נהיגה

כסטנדרט קבוע, רכבי GT-R מפגינים ביצועים טובים כמעט בכל סוגי השטח ותנאי מזג האוויר. הרכב מציע מערכות מותאמות לנהיגה בתנאי הדרך שונים, לעצירה ולתפעול שוטף, כך שכל שנותר לכם הוא למצוא את הכוונון הנכון שמתאים עבורכם. השילוב בין הכוח העצום של הניסאן GT-R והשילוב המהיר להילוך אוטומטי, מעיד על כך שהרכב יזנק לעבר האופק כאילו הוא נמשך על ידי מגנט ענק.

מנוע

הגרסה הרגילה של GT-R כוללת מנוע twin-turbocharged V6 בנפח של 3.8 ליטרים שמפיק 542 כוחות סוס. גרסת ה-Nismo מפיקה 591 כוחות סוס. הודות לגיר המשודך למערכת ההנעה 4X4, הרכב יגיע כהרף עין מאפס למאה קמ"ש בתוך 2.7 שניות בלבד – בין המכוניות המהירות ביותר הנמכרות היום בשוק. כוח המנוע ברכב מוזן באמצעות מצמד כפול ותיבת הילוכים שכוללת שישה הילוכים אוטומטיים.

ערך הרכב בהשוואה למחיר

בהשוואה למכוניות אחרות ברמה של הניסאן GT-R, מדובר במציאה אמיתית. אולי חסרות לה כמה אפשרויות אולטרה הייטקיסטיות בתחום ה-infotainment (התקנים המשלבים מידע ובידור), אבל אם נשווה את עלות
ה-GT-R לרכב דומה של BMW, נגלה שהניסאן משתלמת יותר. למרות העלות הגבוהה, עבור מכונית שהיא מהירה יותר מכמה מכוניות מרוץ אמיתיות, המחיר המבוקש עליה הגיוני למדי.