נורות אזהרה ברכב

תארו לכם את הרגע הזה ביום. אתם נוסעים בכביש הבקעה, בדרך לטבריה, כאשר לפתע אתם רואים נורה שנדלקת בלוח המחוונים, ועליה איור מדאיג. מה עושים? האם תתייחסו לנורה? תמשיכו לנסוע כרגיל? תעצרו בצד הדרך ותתקשרו לגרר? אכן שאלות רבות מציפות במקרה הזה. הרכב שלנו, הוא אחת מן המכונות היותר מורכבות. יש לו מערכות רבות בתוכו, וכל צלצול, או נורה שנדלקת, בהחלט יכולה להעיד שיש משהו לא תקין.

למעשה, הרכב מיידע אודות התקלה ברגע שאנחנו נוהגים, מה שאומר, שאין לנו את הזמן לקרוא את ספר ההדרכה של הרכב, או לצפות בסרטון הדרכה קצר על הנורות שונות. זאת הסיבה, שיש חשיבות גדולה, ללמוד, לזהות ולהכיר את נורות החיווי השונות, על מנת שחלילה, ברגע האמת, תדעו בדיוק מה לעשות. למרות שהרכבים שייכים ליצרניות רכב שונות, ולכל רכב יש את אופן התפעול והתפקוד שלו, ניתן למצוא היום 12 נורות משותפות לכל הרכבים בעולם. מדובר על שפה חזותית, ממש כמו תמרורים. ברגע שתראו אותם, תדעו וזהו, תדעו בדיוק מה לעשות.

הנורות מתחלקות למספר צבעים:

נוריות ירוקות- מעידות על פעולה שמתרחשת ברכב

נוריות כתומות/ צהובות- מהוות את מרבית הדיווחים. הידלקות של נורה כזו, תעיד כי נדרשת התערבות או תשומת לב של הנהג, בשל משהו שאינו פועל כשורה.

נוריות אדומות – כמו בחיים, אם נדלקת נורה אדומה, סימן שיש תקלה הדורשת את התערבותנו המידית, או תקלה שמחייבת הפסקת נסיעה ועלייה לגרר.

נורות-איתות

נורות איתות דולקות

לעתים נדלק רק צד אחד, אז מופעל האיתות בכיוון ההוא. לעתים נדלקות כל הנורות, אם ארבעת מאותתי האזהרה מופעלים – אז נדלקת גם נורית אורות האזהרה האדומה

מפלס-דלק

מפלס הדלק נמוך

כדאי לתדלק את המכונית ללא דיחוי. מעל או לצד המשאבה המאוירת מופיע לעיתים חץ, ימינה או שמאלה. החץ מציין את הצד ברכב שבו ממוקם פתח התדלוק.

תקלה-במנוע

תקלה במנוע

קיימת תקלה במנוע או במערכת הפליטה. אין צורך לעצור מיד בצד, אך חשוב לבדוק את מקור התקלה, מאחר ונדרש תיקון במוסך.

לחץ-שמן-נמוך

לחץ שמן נמוך

מעיד על תקלה חמורה במנוע. יש לעצור בצד הדרך, לכבות את המונע ולגרור את הרכב למוסך.

כרית-אויר

כרית אוויר

כרית אוויר אינה מופעלת, עקב תקלה או עקב השבתה מכוונת מצד הנהג.

חגורות-בטיחות

חגורת בטיחות

יש תקלה במערכת חגורות הבטיחות, או שיש לחגור חגורה.

תקלת-חשמל-חמורה

תקלת חשמל חמורה

אין אפשרות להמשיך לנסוע.

ABS

מערכת הבלמים

שלוש אפשרויות : 1. בלם היד אינו מורד.
2. מפלס נוזל הבלמים נמוך מידי- חובה למלא מיד, או לתקן את התקלה במערכת ABS. (אז גם תופיע נורת חיווי ABS)

בלימה-חמה

מערכת הבלימה חמה מידי

יש לעצור מיד בצד ולהניח את מערכת הבלמים להצטנן.

מרכז שירות המכונן - מרכז שירות מורשה לרכבי ניסאן ורנו.

במידה ואחת הנורות האדומות נדלקות, חשוב להזמין גרר, ולהגיע ישר אל המוסך. במרכז שירות המכונן, מוסך מורשה לרכבי ניסאן ורנו, תמצאו את השירות המקצועי, האיכותי והבטוח ביותר עבור הרכב שלכם. במרכז השירות צוות עובדים מוכשר ומיומן, אשר מומחה בביצוע כל עבודות הרכב. חשוב מאוד שלא להזניח את הטיפול. הגיעו למרכז שירות המכונן, ותוכלו לעלות חזרה על הרכב בבטחה.