טיפול ברכבי שטח במוסך מורשה

למוסך המכונן מחלקת 4X4 מקצועית המתמחה בטיפול ברכבי שטח. למה צריך מחלקה מיוחדת? קראו במאמר זה:

רכבי שטח כבר מזמן לא מיועדים אך ורק לחקלאים הזקוקים לרכבים חזקים ועמידים על מנת להתמודד על תנאי שטח לא שגרתיים. היום הם מהווים סמל סטטוס ומאפשרים לבעליהם לטייל ברחבי הארץ, כמו שרק רכבי שטח יודעים לעשות. הם מעניקים איכות חיים ומבטיחים בטיחות על הכביש, למרות שבטיחות היא לא דבר מובן מאליו. יצרני המכוניות מספקים לנהגים פלטפורמה מכאנית מעולה, אך הם אלה שמוכרחים בעצמם לשמור על הבטיחות שלהם. את זה ניתן לעשות אך ורק עם מוסך מורשה, המספק לנהגים רשת ביטחון אמיתית.

כמובן שבכל טיפול ברכב נרצה את המומחים הטובים ביותר. למוסך המכונן מחלקת 4X4 ייעודית עם ניסיון רב בכל הקשור לטיפול ברכבי שטח של רנו וניסאן.

טיפול ברכבי 4X4 במוסך המכונן

רכבי שטח – הטכנולוגיה בשירות הבטיחות

ההיסטוריה המפוארת של רכבי שטח החלה את דרכה עוד במלחמת העולם הראשונה וקיבלה תנופה אדירה במלחמת העולם השנייה, בזכות חידושים מכאניים כמו הנעה כפולה, דיפירנציאל, מתלים בעלי מהלך ארוך, תיבת הילוכים משופרת וצמיגים חזקים. במהרה הם זכו לכינוי כולל "ג'יפ" ולייצור המוני שהתפשט לכל רכבי הגלובוס, ועד היום מעסיק את מיטב מוחות מהנדסים של כל יצרני הרכב העולמיים. הטכנולוגיה שפרצה דרך אפשרה להם לייצר ג'יפים שלא רק מושכים את עינו של הקונה ומסוגלים בקלות להתמודד עם כל סוגי המהמורות, אלא בעיקר ג'יפים המבטיחים לנוסעים בטיחות מרבית. בטיחות הפכה לשם המשחק.

טיפול ברכבי שטח במוסכים מורשים

הבטיחות תמיד חייבת להיות מעל לכל. על כך אין עוררין. אך על הבטיחות אחראים לא רק יצרני הרכב אלא גם הנהגים עצמם. למעשה אחראיות זו מתחילה ומסתיימת בבחירת המוסך. אם הבטיחות חשובה לכם – בחרו אך ורק במוסך מורשה מטעם היצרן. טיפול במוסך לא מורשה אומנם יכול להיות זול יותר, אך במקרה של טיפול ברכבי שטח ובכלל כל רכב אחר על הכביש, הזול הוא היקר. בין הסיבות הבולטות מדוע חייבים לטפל ברכב במוסך מורשה:

  • מוסך מורשה מטעם היבואן לא רק עומד בכל הדרישות המחמירות של משרד התחבורה אלא עומד בכל הדרישות המחמירות ביותר של יצרני הרכב עצמם.
  • במוסך מורשה כל חלקי החילוף הם תמיד מקוריים או תחליפיים באיכות גבוהה.
  • מוסך מורשה מקבל באופן שוטף את העדכונים מהיצרנים, מחזיק בקטלוג חלפים עם פירוט זמינות של כל החלפים וכן במכשור אבחון המתאים לסוג רכב ספציפי.
  • מוסך מורשה בקיא בסוגי מערכות הבטיחות הרבות המותקנות ברכב וכך הוא יכול להעניק את הטיפול הטוב ביותר. מספיק אם יהיה חיבור אחד לא נכון של מערכת החשמל למערכת בקרת האחיזה – התוצאות עלולות להיות עגומות.

עלויות טיפול ברכבי שטח

תחזוקת רכב שטח ובטח שהטיפול בתקלה חייבת להתבצע אך ורק במוסך מורשה ואך ורק על ידי אנשי מקצוע מיומנים ואמינים. כי מוסך מורשה מונע מהנהגים להיכנס להוצאות כספיות מיותרות ומעניק להם את מלוא הבטיחות. העלויות של טיפול ברכב באמצעות מוסך מורשה בירושלים, תל אביב ובשאר אזורי הארץ, תמיד יהיו מורכבות מחישוב זמן העבודה פלוס עלות חלקים בתופסת מע"מ.

חישוב זמן העבודה נעשה על סמך תעריפי שעת עבודה קבועים. הם תמיד יהיו מפורסמים על גבי שלט ברור הממוקם במקום בולט וזאת בהתאם לתעריפים של איגוד המוסכים ותזמון העבודה של יצרני הרכב. כך למשל, נקבע כי הזמן הדרוש להחלפת חלק מסוים ברכב הוא חצי שעה הרי המוסך יחייב את הנהג בחצי שעה של עבודה. בדרך כלל שעת עבודה במוסך מורשה עומדת על 200-300 שקל.